#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Datum a čas

Dnes je pátek, 29. 5. 2020, 21:39:06

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Naši partneři

MSK

soh

MAS Hlucinsko

Aktuální počasí

Počasí dnes:

29. 5. 2020

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky. Denní teploty 14 až 18°C. Noční teploty 10 až 6°C.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 93
TÝDEN: 708
CELKEM: 415718

Obsah

SOS MaS, z.s. radí – Jak na změnu poskytovatele telekomunikačních služeb?

Logo sdružení obrany spotřebitelůTisková zpráva ze dne 1.4. 2020 - Od dnešního dne, tedy od 1. dubna 2020, platí nová pravidla pro poskytovatele telekomunikačních služeb a jejich uživatele, tedy nás všechny, kteří telefonujeme, posíláme textové nebo obrazové zprávy nebo jsme připojeni k internetu.

Datum konání: 2. 4. 2020 - 30. 4. 2020 začátek od 08:46

Místo konání: Kravaře, 74721 Kravaře

Typ akce: ostatní

Organizátor: Neuvedeno

Doba trvání: 28.0 dní

Zdroj: Město Kravaře

Změna poskytovatele telekomunikačních služeb bez sankcí

Abychom výše uvedené služby mohli využívat, musíme mít s některým z řady poskytovatelů, kteří u nás nabízejí své služby, uzavřenu smlouvu. U smluv s opakujícím se plněním jsme zvyklí na to, že čím výhodnější cenovou nabídku chceme, tím delší zpravidla bývá úvazek, na který se musíme tzv. „upsat“.

Co když ale po podpisu smlouvy na dva roky nejsme úplně spokojeni se službami svého operátora? Co když jsme našli výhodnější nabídku, nebo nám přestal stávající tarif vyhovovat? Co dělat, když potřebujete více volných minut, SMS nebo dat, nebo naopak jsme zjistili, že sjednané služby nevyužijeme tak, jak jsme si původně mysleli a nechceme dál zbytečně přeplácet? Tato nová úprava možná zachrání také řadu lidí, kteří se díky současné situaci dostanou do finančních problémů a nebudou si moci nadále dovolit platit drahé paušály.

Od dnešního dne mají tyto situace jednoduché řešení. Nová právní úprava totiž stanoví, že uživatel služeb elektronických komunikací, který je spotřebitelem, může po uplynutí tří měsíců od uzavření smlouvy, prakticky beztrestně smlouvu ukončit, a to i v případě, že je smlouva uzavřena na dobu určitou, třeba dva roky.

Pokud by chtěl takovou smlouvu ukončit dříve, tedy v období od uzavření smlouvy do tří měsíců, pak musí počítat s tím, že svému operátorovi uhradí maximálně 5% měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nebo 5% minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání.

Oproti dosavadní úpravě, která umožnovala při předčasném ukončení smlouvy účtovat sankci ve výši až 20 %, tak došlo k výraznému snížení.

Pozor na mobily za zvýhodněnou cenu a podobné nabídky

Na co je však potřeba si dát pozor, jsou koncová zařízení, která nám poskytovatel služby poskytl při uzavření smlouvy za zvýhodněných podmínek. Jak tomu rozumět? Také jste využili zajímavé nabídky, a při podpisu smlouvy na dobu určitou, jste si odnesli telefon za zvýhodněnou cenu nebo dokonce zdarma, či za symbolickou 1 Korunu? Pak musíte při předčasném ukončení takové smlouvy počítat s tím, že poskytovatel po Vás může chtít úhradu nákladů, které mu vznikly. Zjednodušeně řečeno Vám cenu telefonu doúčtuje. Pokud by tedy kdokoliv kalkuloval s tím, že využije takové nabídky, za tři měsíce odejde jinam a obohatí se o nový přístroj za úžasnou cenu, pak jej musíme zklamat.

Potěšíme však ty, kteří se změnám dosud bránili proto, že se chtěli vyhnout konfliktním situacím, báli se složitosti celého procesu nebo zkrátka jen nevěděli, jak na to.

Je to snadnější, než si myslíte

Ruku na srdce, podávání takové výpovědi na pobočkách různých firem opravdu není pro spotřebitele nic příjemného. Od dnešního dne se můžete této nepříjemné fázi elegantně vyhnout. Nový poskytovatel služeb to totiž udělá za Vás a sám zajistí kroky vedoucí k ukončení smlouvy u Vašeho stávajícího poskytovatele. Při změně operátora tak jednáte pouze s jedním subjektem, proto se tento nový systém nazývá anglickým „ONE STOP SHOP“ .

Své číslo si můžete ponechat – přenositelnost telefonního čísla

Pokud se obáváte, že po změně se Vám někdo nedovolá a budete muset obvolat všechny své kontakty a sdělit jim své nové číslo, pak je tato obava zbytečná. Máte právo přenášet svá telefonní čísla od jednoho poskytovatele telekomunikačních služeb k jinému a to nově zcela zdarma. Dosud si za tuto službu někteří operátoři účtovali byť symbolický poplatek. Při změně operátora tak o své telefonní číslo nepřijdete.

Je to rychlejší, než byste čekali

Přenos čísla od jednoho operátora ke druhému by neměl trvat déle než 2 pracovní dny, dosud tato lhůta činila 10 dnů. Slovy klasika, změnu provedete rychleji, než řeknete „borůvkový koláč“.

Nově při ukončení smlouvy nepřijdete o svůj zůstatek na předplacené kartě

Využíváte-li předplacené služby (tzv. předplacené karty) a ukončíte smlouvu po 1. dubnu 2020, musí Vám operátor na Vaši žádost vrátit zbývající zůstatek předplatného. Pozor žádost je potřeba podat nejpozději do 30 dnů ode dne ukončení smlouvy! Toto vrácení zůstatku může být za splnění zákonných podmínek zpoplatněno.

Zákonodárce si od těchto změn slibuje větší konkurenční boj mezi mobilními operátory a tím i snížení cen pro zákazníky. Zda se výrazně lepších cen opravdu dočkáme, to ukáže teprve čas.

Jen pro úplnost připomínáme, že dozorovým orgánem pro oblast telekomunikací je Český telekomunikační úřad, na který se můžete obrátit ve chvíli, kdy se setkáte s porušováním výše uvedených práv.

Závěrem bychom chtěli jako spotřebitelská organizace jménem spotřebitelů moc poděkovat všem operátorům, poskytovatelům služeb připojení k internetu, kteří svým zákazníkům v souvislosti s „koronavirovou krizí“ poskytli své služby za zvýhodněných podmínek či zcela zdarma a za další aktivity, které v boji proti tomuto viru firmy podnikají.

Naše osobní poradny jsou bohužel dočasně uzavřené. Spotřebitelé mohou v případě potřeby pokládat dotazy a konzultovat své problémy s našimi poradci na dálku, prostřednictvím poradenského emailu poradna@sos-msk.cz, nebo vložením dotazu na webu http://www.sos-msk.cz/online-dotazy/
Bez omezení je možné využívat poradenskou linku 608 722 582 v pracovní dny v době od 9:00 do 16:00 hodin. Tato poradenská linka bude po dobu uzavření poraden posílena o další tři telefonické linky. Volat můžete také na čísla 607 398 511, 606 382 280 a 602 722 584. Volání na výše uvedená telefonní čísla nejsou zpoplatněna žádným zvláštním tarifem, spotřebitel za hovor zaplatí podle svého aktuálního mobilního tarifu.

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. k tomuto kroku přistupuje v zájmu ochrany našich klientů, zejména z řad seniorů a z důvodu ochrany našich poradců. Děkujeme za pochopení.

Zdroj: redakce SOS MaS, z.s.


Vytvořeno: 2. 4. 2020
Poslední aktualizace: 2. 4. 2020 08:50